Přizpůsobení předvoleb souhlasu

Soubory cookie používáme k efektivní navigaci a k provádění určitých funkcí. Podrobné informace o všech souborech cookie naleznete pod jednotlivými kategoriemi souhlasů níže.

Soubory cookie, které jsou zařazeny do kategorie „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Vždy aktivní

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nezobrazují se žádné soubory cookie.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nezobrazují se žádné soubory cookie.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nezobrazují se žádné soubory cookie.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nezobrazují se žádné soubory cookie.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Nezobrazují se žádné soubory cookie.

Karel Vysušil 

Karel Vysušil

Nar. 14. listopadu 1926 Trmice – 7. prosince 2014 Prahabyl český malíř a grafik.

Studoval Školu dekorativního umění a AVU v Praze pod vedením profesorů Otakara Nejedlého a Karla Mináře. Již od roku 1952 je členem SČUG Hollar a Asociace volné grafiky. V 60. letech 20. století byl spoluzakladatelem uměleckých skupin G7 (John, Šimotová, Balcar, Karásek, Hadlač, Sovák, Vysušil), LG 5 (Týfa, Králík, J. Novák, Sklenář, Vysušil) a Máj.

Jeho nejoblíbenějšími grafickými technikami jsou suchá jehlalept a barevná litografie. Dále pak olejomalba a v neposlední řadě koláž. Jako jeden z prvních autorů české poválečné grafiky pracoval s barevnou litografii jako s transpozicí volné malby. V 70. letech potom obohatil tvůrčí výtvarné postupy o techniku „autokoláže“ tedy využití vlastních grafik pro tvorbu koláže.

V 60. letech byly páteří jeho tvorby hlavně abstraktní suché jehly a lepty vycházející z tiskárny Mirra Pegrassiho na pražském Smíchově. Svého času se věnoval i užité grafice a tak vznikl vedle řady plakátů, knižních ilustrací a knižních a časopiseckých obálek i návrh známky k 1. Mistrovství světa v letecké akrobacii 1960 v Bratislavě. V sedmdesátých létech se kromě grafiky a malby věnoval i tvorbě netkaných textilních artefaktů (artprotis) participoval také na grafickém albu na počest dvoustého výročí narození vynálezce litografie pražského rodáka Aloise Senefeldera (Jan Zrzavý, Václav Sivko, Jan Bauch, Kamil Lhoták, František Hudeček, Zdeněk Sklenář, Vladimír Suchánek). Z realizací v architektuře je třeba zmínit monumentální textilní panó pro svatební síň v Žatci. Uspořádal více než 60 samostatných výstav a zúčastnil se více než 250 kolektivních výstav v Rakousku, Německu, Japonsku, Švýcarsku, Francii, Holandsku, Slovinsku, Itálii, Polsku, USA a Česku. Získal řadu ocenění českých i mezinárodních – např. stříbrnou plaketu v Tokiu (1969).

Jeho díla jsou zastupena ve sbírkách mnoha tuzemských i zahraničních galerií.

Vystavoval na více než dvaceti samostatných výstavách u nás i v zahraničí a na několika skupinových výstavách. Je držitelem mnoha medailí a ocenění, mino jiné 1972 International Graphic Center New York.

Významná je i jeho známková tvorba a knižní ilustrace.